Blog Yazarlarının Bilmesi Gereken Temel HTML Etiketleri

[Resim: Temel-HTML-Etiketleri.jpg] Temel HTML etiketleri, her blog yazarının mutlaka bilmesi gereken etiketlerdir. Arama motorlarının yazdığınız içeriği daha iyi anlayabilmesi için temel HTML etiketlerini kullanmanız gerekir. Arama motorlarının içeriğinizi anlaması ve bu etiketlerin kullanımı hem dolaylı hem de doğrudan SEO çalışmalarınızı da olumlu yönde etkileyecektir.
1- Title Etiketi
İsminden de çok rahat anlayabileceğiniz gibi başlığınızı arama motorlarına ileten etikettir. Yazımızda bahsedeceğimiz HTML etiketleri içerisinde SEO için en önemli olan etiketlerden biridir.
temel HTML etiketleri
Title etiketlerinin uzunluğu 55 karakter olmalıdır. Title etiketinde içeriğinize ait anahtar kelime, firmanızın veya web sitenizin adına yer vermelisiniz. Title etiketini oluştururken cümle yapısının düzgün olmasına dikkat etmelisiniz.
2- Meta Etiketi
Her ne kadar başlık etiketi kadar önemli olmasa da SEO açısından önemli bir etikettir. Meta Description etiketleri arama sonuçlarında Title etiketi ve Url’nin alt kısmında yer alan açıklama kısmını temsil eder. Bu kısımda içeriğin daha dikkat çekici bir hale gelmesi için açıklama metni oluşturmalısınız. Title etiketinde olduğu gibi düzgün bir cümle yapısına sahip olmalıdır. Ayrıca anahtar kelimenize yer vermeniz gerekir.
temel HTML etiketleri
3- H (Headings) Etiketleri
H etiketleri, Headings Tag olarak bilinir. Fakat kod yazarken H olarak kullanılır. Sayfa başlıkları için kullanılır. H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 olarak adlandırılır. H1’den H6’ya doğru başlık etiketlerinin boyutu küçülür. Google herhangi bir sayfayı tararken ve indekslerken en çok H1 etiketine dikkat eder. Örneğin bu yazının başlığı olan “Blog Yazarlarının Bilmesi Gereken Temel HTML Etiketleri” H1 olarak yazılır. Alt başlıklarda ise H2 etiketi kullanılır. H etiketlerinden en çok dikkat etmeniz gereken H1 etiketidir. Bir sayfada bir tane H1 kullanılması gerekir. H etiketleri kullanılırken H1>H2>H3>… şeklinde kullanmanız gerekir. Yani yazınızın ana başlığı H1, alt başlıklar H2 ve her alt başlık altında kullanacağınız diğer başlıklarınızda H3 olmalıdır.
4- Görsel Alt Etiketleri
Title, H ve Meta etiketleri kadar blog yazarları tarafından önemsenmeyen görsel alt etiketleri aslında oluşturduğunuz içeriğin diğer blog yazılarından sıyrılmasını sağlayan önemli etiketlerdir. Görsel alt etiketlerinde dikkat etmeniz gereken en önemli unsur aynı sayfada yer verdiğiniz görsellerde farklı etiketler kullanmanız gerektiğidir. Ayrıca her görsel alt etiketinde anahtar kelimeye yer vermelisiniz.
  • Yorum Yok
  • 05-10-2020, 02:05 PM
  • tolga199
[Resim: Temel-HTML-Etiketleri.jpg] Temel HTML etiketleri, her blog yazarının mutlaka bilmesi gereken etiketlerdir. Arama motorlarının yazdığınız içeriği daha iyi anlayabilmesi için temel HTML etiketlerini kullanmanız gerekir. Arama motorlarının içeriğinizi anlaması ve bu etiketlerin kullanımı hem dolaylı hem de doğrudan SEO çalışmalarınızı da olumlu yönde etkileyecektir.
1- Title Etiketi
İsminden de çok rahat anlayabileceğiniz gibi başlığınızı arama motorlarına ileten etikettir. Yazımızda bahsedeceğimiz HTML etiketleri içerisinde SEO için en önemli olan etiketlerden biridir.
temel HTML etiketleri
Title etiketlerinin uzunluğu 55 karakter olmalıdır. Title etiketinde içeriğinize ait anahtar kelime, firmanızın veya web sitenizin adına yer vermelisiniz. Title etiketini oluştururken cümle yapısının düzgün olmasına dikkat etmelisiniz.
2- Meta Etiketi
Her ne kadar başlık etiketi kadar önemli olmasa da SEO açısından önemli bir etikettir. Meta Description etiketleri arama sonuçlarında Title etiketi ve Url’nin alt kısmında yer alan açıklama kısmını temsil eder. Bu kısımda içeriğin daha dikkat çekici bir hale gelmesi için açıklama metni oluşturmalısınız. Title etiketinde olduğu gibi düzgün bir cümle yapısına sahip olmalıdır. Ayrıca anahtar kelimenize yer vermeniz gerekir.
temel HTML etiketleri
3- H (Headings) Etiketleri
H etiketleri, Headings Tag olarak bilinir. Fakat kod yazarken H olarak kullanılır. Sayfa başlıkları için kullanılır. H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 olarak adlandırılır. H1’den H6’ya doğru başlık etiketlerinin boyutu küçülür. Google herhangi bir sayfayı tararken ve indekslerken en çok H1 etiketine dikkat eder. Örneğin bu yazının başlığı olan “Blog Yazarlarının Bilmesi Gereken Temel HTML Etiketleri” H1 olarak yazılır. Alt başlıklarda ise H2 etiketi kullanılır. H etiketlerinden en çok dikkat etmeniz gereken H1 etiketidir. Bir sayfada bir tane H1 kullanılması gerekir. H etiketleri kullanılırken H1>H2>H3>… şeklinde kullanmanız gerekir. Yani yazınızın ana başlığı H1, alt başlıklar H2 ve her alt başlık altında kullanacağınız diğer başlıklarınızda H3 olmalıdır.
4- Görsel Alt Etiketleri
Title, H ve Meta etiketleri kadar blog yazarları tarafından önemsenmeyen görsel alt etiketleri aslında oluşturduğunuz içeriğin diğer blog yazılarından sıyrılmasını sağlayan önemli etiketlerdir. Görsel alt etiketlerinde dikkat etmeniz gereken en önemli unsur aynı sayfada yer verdiğiniz görsellerde farklı etiketler kullanmanız gerektiğidir. Ayrıca her görsel alt etiketinde anahtar kelimeye yer vermelisiniz.

E-Ticaret İçin Blog Kullanımı

[Resim: e-ticaret-sitelerinde-blog-kullanmak-neden-onemli-.jpg]E-ticaret sektörü içerisinde faaliyet gösterenler için blog stratejisi pek de anlamlı bir şey değilmiş gibi gelebilir ancak faydalarına değindiğimiz zaman göreceksiniz ki blog sayfası olmadan olmaz. Bu sebeple eğer internet üzerinden bir pazarlama stratejisi arıyor iseniz yöntemlerinize kesinlikle blog oluşturmayı da eklemenizi tavsiye ederiz. Peki blog oluşturmanın faydaları nelerdir?
Görünürlüğü Artırma
SEO çalışmalarında arama motorlarında görünmek istiyor iseniz kaliteli içerikler üretmeniz gerekmektedir. Bu içerikleri kullanıcıya göre ayarlamalı ve sunmalısınız. Böylelikle bir marka değeri oluşturmaya doğru yol alabilirsiniz. işte blog sizlere bu imkanı tanıyacaktır. Kullanıcıların yorumlarının da bulunacağı bu blog belki de ürünlerden daha çok ziyaret edilecek bir yer haline gelecektir.
Satış Danışmanı: Blog
Bir mağazaya giren kimseler kendileri ile ilgilenecek bir görevli ararlar değil mi? Özellikle ne aradıklarını da tam olarak bilmiyorlarsa bu durumda satış danışmanları onları istediği gibi yönlendirebilecektir. İşte sizler de blog sayesinde bu satış danışmanının yaptığı görevi sitenize taşıyabilirsiniz. Bu durum satışlarınızda belirgin bir oranda artışa katkıda bulunacaktır.
Blog Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Müşterilerin bir ürünü alabilmeleri için onlara 7 defa bir ürünü göstermek gerektiği şeklinde bir pazarlama şartı bulunmaktadır. İşte bu şartı yerine getirebilmek için blog çok iyi bir fırsattır. Ancak blog içerisine yazı eklerken dikkat edilmesi gereken birtakım hususlar bulunmaktadır ki bunlar sizi rakiplerinizden daha da öne çıkaracak ve satışlarınızı artıracaktır.
Kaliteli İçerik
Blog içinde paylaştığınız yazı veya görsellerin konuyu derinlemesine bir şekilde incelemesi gerekmektedir ki satın alma işlemi gerçekleştirecek kullanıcılar ürün hakkında her türlü bilgiye sahip olmalıdır. Dolayısıyla bilgi içerikli yazı paylaşılması son derece önemlidir. Bu sayede müşteriler aradıkları ürünün hangisi olduğuna daha iyi kanaat getirebilirler.
Doğru İçerikler
Blog sayfanızda paylaşacağınız içerikler bilgi içerikli olmalıdır ancak bu bilgilerin de doğruyu yansıtmaları son derece önemlidir. Örneğin bir ayakkabının deriden yapıldığını, ortopedik olduğunu fiyatının ne olduğunu yazabilirsiniz ancak bunların yanına da sıcak havalarda giyilmesi zordur ya da ayağı taraklı olanları rahatsız edebilir gibi unsurların eklenmesi gerekmektedir. Böylelikle müşteriler bu samimiyetinizi ödüllendirecek ve satışlarınızda artış yaşanacaktır. Zira her ürünün dört dörtlük olmasını da elbette bekleyemeyiz dolayısıyla bu bilgileri müşterilerinizden saklamayınız. Aksi takdirde bu durum sizlere olumsuz bir geri dönüş yapacaktır.
İşte sizler de yukarıda bahsettiklerimiz ışığında e-ticaret siteniz için bir blog düzenleyebilir ve bu sayede satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • Yorum Yok
  • 05-10-2020, 02:04 PM
  • tolga199
[Resim: e-ticaret-sitelerinde-blog-kullanmak-neden-onemli-.jpg]E-ticaret sektörü içerisinde faaliyet gösterenler için blog stratejisi pek de anlamlı bir şey değilmiş gibi gelebilir ancak faydalarına değindiğimiz zaman göreceksiniz ki blog sayfası olmadan olmaz. Bu sebeple eğer internet üzerinden bir pazarlama stratejisi arıyor iseniz yöntemlerinize kesinlikle blog oluşturmayı da eklemenizi tavsiye ederiz. Peki blog oluşturmanın faydaları nelerdir?
Görünürlüğü Artırma
SEO çalışmalarında arama motorlarında görünmek istiyor iseniz kaliteli içerikler üretmeniz gerekmektedir. Bu içerikleri kullanıcıya göre ayarlamalı ve sunmalısınız. Böylelikle bir marka değeri oluşturmaya doğru yol alabilirsiniz. işte blog sizlere bu imkanı tanıyacaktır. Kullanıcıların yorumlarının da bulunacağı bu blog belki de ürünlerden daha çok ziyaret edilecek bir yer haline gelecektir.
Satış Danışmanı: Blog
Bir mağazaya giren kimseler kendileri ile ilgilenecek bir görevli ararlar değil mi? Özellikle ne aradıklarını da tam olarak bilmiyorlarsa bu durumda satış danışmanları onları istediği gibi yönlendirebilecektir. İşte sizler de blog sayesinde bu satış danışmanının yaptığı görevi sitenize taşıyabilirsiniz. Bu durum satışlarınızda belirgin bir oranda artışa katkıda bulunacaktır.
Blog Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Müşterilerin bir ürünü alabilmeleri için onlara 7 defa bir ürünü göstermek gerektiği şeklinde bir pazarlama şartı bulunmaktadır. İşte bu şartı yerine getirebilmek için blog çok iyi bir fırsattır. Ancak blog içerisine yazı eklerken dikkat edilmesi gereken birtakım hususlar bulunmaktadır ki bunlar sizi rakiplerinizden daha da öne çıkaracak ve satışlarınızı artıracaktır.
Kaliteli İçerik
Blog içinde paylaştığınız yazı veya görsellerin konuyu derinlemesine bir şekilde incelemesi gerekmektedir ki satın alma işlemi gerçekleştirecek kullanıcılar ürün hakkında her türlü bilgiye sahip olmalıdır. Dolayısıyla bilgi içerikli yazı paylaşılması son derece önemlidir. Bu sayede müşteriler aradıkları ürünün hangisi olduğuna daha iyi kanaat getirebilirler.
Doğru İçerikler
Blog sayfanızda paylaşacağınız içerikler bilgi içerikli olmalıdır ancak bu bilgilerin de doğruyu yansıtmaları son derece önemlidir. Örneğin bir ayakkabının deriden yapıldığını, ortopedik olduğunu fiyatının ne olduğunu yazabilirsiniz ancak bunların yanına da sıcak havalarda giyilmesi zordur ya da ayağı taraklı olanları rahatsız edebilir gibi unsurların eklenmesi gerekmektedir. Böylelikle müşteriler bu samimiyetinizi ödüllendirecek ve satışlarınızda artış yaşanacaktır. Zira her ürünün dört dörtlük olmasını da elbette bekleyemeyiz dolayısıyla bu bilgileri müşterilerinizden saklamayınız. Aksi takdirde bu durum sizlere olumsuz bir geri dönüş yapacaktır.
İşte sizler de yukarıda bahsettiklerimiz ışığında e-ticaret siteniz için bir blog düzenleyebilir ve bu sayede satışlarınızı artırabilirsiniz.

İyi Bir Blog Nasıl Yazılır?

[Resim: Moradam-Blog.jpg]
İnternette çok fazla içerik bulunduğundan, eğer okunmak istiyorsanız kendi yazınızı rakiplerinizden öne çıkarmanız gerekir.
Peki bu nasıl sağlanır? Cevap benzersiz ve ilgi çekici olmaktan geçmektedir. Yani iyi bir blog yazmaktır.
Peki iyi bir yazı yazmak için gerekenler nelerdir? İyi bir blog nasıl yazılır?

Öncelikle ifade etmek gerekir ki: Oluşturduğunuz içeriğin, markanızın nasıl algılandığı üzerinde doğrudan bir etkisi vardır. İçerik pazarlaması stratejinizi geliştirirken, oluşturduğunuz içeriğin ziyaretçilerin daha fazla geri gelmelerini sağlaması için izleyicileriniz için bilgi ihtiyacını karşıladığından emin olmanız icap eder.
Yüksek kaliteli iyi bir içerik, ziyaretçilerin sizi güvenilir bir kaynak olarak görmesine yardımcı olur. Herkes hata yapar, ancak içerik oluşturma söz konusu olduğunda, nelerin yanlış yapılmaması gerektiğini bilmek, güçlü bir marka imajını ve itibarını korumaya yardımcı olur.
Bu kapsamda “İyi Bir Blog Nasıl Yazılır?” sorusuna dair genel bir özet hazırladık. İyi okumalar.
๑•ิ.•ั๑
➽ İyi Bir Blog Yazısı Nasıl Yazılır?
İyi bir blog yazısı nasıl olmalıdır? Sorusunun yanıtlarını şöyle sıralayabiliriz:

► Yazım Kurallarına ve Dil Bilgisi Kurallarına Uymak
Hiçbir şey iyi içeriği kaçınılmaz bir yazım veya dil bilgisi hatasından daha fazla mahvedemez. Yazım ve dilbilgisi konusundaki hataları sürekli görürlerse izleyicileriniz içeriğinize olan güvenini kaybedebilir.

Bu hataları önlemek için: İçeriğinizi yayınlamadan önce yazım hatalarını kontrol edin. Başka bir kişiden içeriğinizi yeniden okumasını da isteyebilirsiniz: Bazen, ikinci bir göz kümesi göz ardı ettiğiniz bir şeyi yakalar.
► Açık Bir Üslup Kullanmak
İçerik oluşturma konusunda basitlik ve sadelik çok önemlidir. Nişinizde bir uzman veya acemi, içeriğinizi kolayca anlayabilmelidir. Teknik jargondan ve karmaşık konseptlerden kaçının. Basit kelimeler kullanın ve her cümleyle yalnızca bir fikir iletin.
► Okunabilir Şekilde Düzenlemek
İçeriğiniz, ziyaretçilerce kolayca okunabilecek şekilde biçimlendirilmelidir. İnsanlar çok büyük ve uzun miktarda metin görürse, içeriğinizden kaçabilir. İçeriğinizi doğru şekilde biçimlendirmek için şu işlemleri yapmayı düşünün:

Cümlelerinizi ve paragraflarınızı kısa tutun. Uygun başlıklar ekleyin. Sayfada yeterli miktarda beyaz alan olduğundan emin olun. Maddeleme işaretlerini kullanın. Konunuzu destekleyen ilgili görsel ögelerle farkınızı gösterin.
► Kitle Arzusu ve İhtiyacına Yanıt Vermek
Kitlenizin gereksinimi için içeriği oluşturduğunuzu unutmayın. İlginç bulduğunuz içerik, izleyicilerinizin istediği şey olmayabilir. Kitleniz için içerik yazmamak, insanların yazınızdan ayrılıp başka yerlere bakmalarına neden olabilir. Her bir içerik parçasını hedef kitleniz göz önünde bulundurularak oluşturun.

Onlar için önemli olan nedir? Hangi problemleri var? Bu yazının yaşamlarına katkısı ne olacak? Bu doğrultuda: İçeriğiniz, kitlenizin en acil sorunlarına çözüm sağlamalıdır.
► Blog İçeriğinin Çeşitlendirilmesi
İçeriğe başvurduğunuzda, çoğu kişi metin tabanlı içerikten bahsettiğimizi varsayar, ancak içeriğin her zaman düz bir blog yazısı veya makalesi olması gerekmez. Yalnızca bir içerik türüne bağlı kalmak, yeni müşterileri kaçırmanıza neden olabilir. Herkes bilgileri aynı şekilde tüketmek istemez, bu nedenle çeşitli biçimler sunmak farklı izleyicilerin ilgisini çekebilir. İçerik şu unsurlar dahil birçok farklı formatta ve türde olabilir:

İnfografikler, nasıl yapılır rehberleri, videolar, vaka analizleri, denetim listeleri, sosyal medya yayınları, GIF’ler…
İçeriğinizi çeşitlendirmek, hedef kitlenizi meşgul tutar ve ilgi çekme çabalarınızı destekler. İçerik oluştururken, hedef kitlenize hangi tür içeriklerin hitap ettiğini ve bilgilerinizi iletmek için en iyi ve en uygun formatı düşünmeye zaman ayırın.
๑•ิ.•ั๑
► İyi Bir Blog Yazmak

Kişisel planda veya kurumsal olarak iyi yazı yazmak ve içerik pazarlaması, güçlü bir imaj sesi oluşturmak için anahtardır. Ancak, bazı hatalar içeriğinizin hedef kitlenizi çekmesini engelleyebilir.
Yukarıda belirtilen hatalardan kaçınmak ve içerik pazarlama stratejinizi doğru şekilde uygulamak için bu kılavuzdaki faydalı ipuçlarını mutlaka göz önünde bulundurmanız gerekir.
๑•ิ.•ั๑
Peki size göre iyi bir blog nasıl yazılır? Sizin önerileriniz nelerdir?
[url=https://xturk.com/?utm_source=moradam][/url]
  • Yorum Yok
  • 05-10-2020, 02:03 PM
  • tolga199
[Resim: Moradam-Blog.jpg]
İnternette çok fazla içerik bulunduğundan, eğer okunmak istiyorsanız kendi yazınızı rakiplerinizden öne çıkarmanız gerekir.
Peki bu nasıl sağlanır? Cevap benzersiz ve ilgi çekici olmaktan geçmektedir. Yani iyi bir blog yazmaktır.
Peki iyi bir yazı yazmak için gerekenler nelerdir? İyi bir blog nasıl yazılır?

Öncelikle ifade etmek gerekir ki: Oluşturduğunuz içeriğin, markanızın nasıl algılandığı üzerinde doğrudan bir etkisi vardır. İçerik pazarlaması stratejinizi geliştirirken, oluşturduğunuz içeriğin ziyaretçilerin daha fazla geri gelmelerini sağlaması için izleyicileriniz için bilgi ihtiyacını karşıladığından emin olmanız icap eder.
Yüksek kaliteli iyi bir içerik, ziyaretçilerin sizi güvenilir bir kaynak olarak görmesine yardımcı olur. Herkes hata yapar, ancak içerik oluşturma söz konusu olduğunda, nelerin yanlış yapılmaması gerektiğini bilmek, güçlü bir marka imajını ve itibarını korumaya yardımcı olur.
Bu kapsamda “İyi Bir Blog Nasıl Yazılır?” sorusuna dair genel bir özet hazırladık. İyi okumalar.
๑•ิ.•ั๑
➽ İyi Bir Blog Yazısı Nasıl Yazılır?
İyi bir blog yazısı nasıl olmalıdır? Sorusunun yanıtlarını şöyle sıralayabiliriz:

► Yazım Kurallarına ve Dil Bilgisi Kurallarına Uymak
Hiçbir şey iyi içeriği kaçınılmaz bir yazım veya dil bilgisi hatasından daha fazla mahvedemez. Yazım ve dilbilgisi konusundaki hataları sürekli görürlerse izleyicileriniz içeriğinize olan güvenini kaybedebilir.

Bu hataları önlemek için: İçeriğinizi yayınlamadan önce yazım hatalarını kontrol edin. Başka bir kişiden içeriğinizi yeniden okumasını da isteyebilirsiniz: Bazen, ikinci bir göz kümesi göz ardı ettiğiniz bir şeyi yakalar.
► Açık Bir Üslup Kullanmak
İçerik oluşturma konusunda basitlik ve sadelik çok önemlidir. Nişinizde bir uzman veya acemi, içeriğinizi kolayca anlayabilmelidir. Teknik jargondan ve karmaşık konseptlerden kaçının. Basit kelimeler kullanın ve her cümleyle yalnızca bir fikir iletin.
► Okunabilir Şekilde Düzenlemek
İçeriğiniz, ziyaretçilerce kolayca okunabilecek şekilde biçimlendirilmelidir. İnsanlar çok büyük ve uzun miktarda metin görürse, içeriğinizden kaçabilir. İçeriğinizi doğru şekilde biçimlendirmek için şu işlemleri yapmayı düşünün:

Cümlelerinizi ve paragraflarınızı kısa tutun. Uygun başlıklar ekleyin. Sayfada yeterli miktarda beyaz alan olduğundan emin olun. Maddeleme işaretlerini kullanın. Konunuzu destekleyen ilgili görsel ögelerle farkınızı gösterin.
► Kitle Arzusu ve İhtiyacına Yanıt Vermek
Kitlenizin gereksinimi için içeriği oluşturduğunuzu unutmayın. İlginç bulduğunuz içerik, izleyicilerinizin istediği şey olmayabilir. Kitleniz için içerik yazmamak, insanların yazınızdan ayrılıp başka yerlere bakmalarına neden olabilir. Her bir içerik parçasını hedef kitleniz göz önünde bulundurularak oluşturun.

Onlar için önemli olan nedir? Hangi problemleri var? Bu yazının yaşamlarına katkısı ne olacak? Bu doğrultuda: İçeriğiniz, kitlenizin en acil sorunlarına çözüm sağlamalıdır.
► Blog İçeriğinin Çeşitlendirilmesi
İçeriğe başvurduğunuzda, çoğu kişi metin tabanlı içerikten bahsettiğimizi varsayar, ancak içeriğin her zaman düz bir blog yazısı veya makalesi olması gerekmez. Yalnızca bir içerik türüne bağlı kalmak, yeni müşterileri kaçırmanıza neden olabilir. Herkes bilgileri aynı şekilde tüketmek istemez, bu nedenle çeşitli biçimler sunmak farklı izleyicilerin ilgisini çekebilir. İçerik şu unsurlar dahil birçok farklı formatta ve türde olabilir:

İnfografikler, nasıl yapılır rehberleri, videolar, vaka analizleri, denetim listeleri, sosyal medya yayınları, GIF’ler…
İçeriğinizi çeşitlendirmek, hedef kitlenizi meşgul tutar ve ilgi çekme çabalarınızı destekler. İçerik oluştururken, hedef kitlenize hangi tür içeriklerin hitap ettiğini ve bilgilerinizi iletmek için en iyi ve en uygun formatı düşünmeye zaman ayırın.
๑•ิ.•ั๑
► İyi Bir Blog Yazmak

Kişisel planda veya kurumsal olarak iyi yazı yazmak ve içerik pazarlaması, güçlü bir imaj sesi oluşturmak için anahtardır. Ancak, bazı hatalar içeriğinizin hedef kitlenizi çekmesini engelleyebilir.
Yukarıda belirtilen hatalardan kaçınmak ve içerik pazarlama stratejinizi doğru şekilde uygulamak için bu kılavuzdaki faydalı ipuçlarını mutlaka göz önünde bulundurmanız gerekir.
๑•ิ.•ั๑
Peki size göre iyi bir blog nasıl yazılır? Sizin önerileriniz nelerdir?
[url=https://xturk.com/?utm_source=moradam][/url]

Blog Nedir? Ne İşe Yarar?

[Resim: Blog.jpg]Blog, bir web sitesidir. Ancak, bu yalnızca statik alt sayfalardan ibaret değildir, ayrı ayrı makalelerde farklı konuları ele alan sitelerdir. Blogların bir diğer özelliği de, genellikle içeriğin yazarı olarak sorumlu olan ve çoğunlukla öznel birinci tekil şahıs bakış açısıyla yazılar yazan tek bir yazara sahip olmasıdır. Bloglar, insanların kendi görüşlerini ifade etmek için iyi bir araçtır. İnternetteki bir blog, bir kişinin olabildiği gibi birkaç kişinin düşüncelerini veya bilgisini yazdığı ve başkalarıyla paylaştığı halka açık bir dergi gibidir.

Blog Ne İşe Yarar?

Günümüzde bloglar gelişmiştir ve muazzam bir popülerlik kazanmıştır. Bloglar artık sadece bir günlük değil, kronolojik olarak sıralanan ve yayınlanan içeriğin karakteristik özelliklerine sahiplerdir. Bu nedenle, bir blog da sınırlandırılmış ve içerik nispeten durağan bir web sitesi değil, içerik açısından oldukça sınırsızdır. Blogların bir diğer karakteristik özelliği, kullanıcıların blogcuların kişisel katkıları hakkında yorum yapabilmeleri ve tartışabilmeleridir, bu yüzden bloglar birçok şirket için önemli bir iletişim aracı haline gelmiştir.

► Bloglama her yerde; günümüzde en popüler yazma biçimlerinden biridir. Blog, gazetecilik, pazarlama, işletme, girişimcilik ve ortaya çıkartıcı kendini ifade etme gibi işlevsellikler görür.

► Blog yazmak yazınızı değiştirecektir ve her yazı ile daha iyi bir yazar olacaksınız.

► Blog oluşturma, geliştirmek isteyen yazarlar için idealdir çünkü sürekli olarak yeni yazılar ve makaleler yayınlarken doğal olarak kendinizi geliştireceksiniz.

► Yazma değerli bir beceri olduğundan, daha iyi bir yazar olmak hayatınızın geri kalanında size fayda sağlayacaktır.

► Hayatınızı ve düşüncelerinizi yazmaya ve paylaşmaya başladığınızda, hikayenize katkıda bulunan olayları kasıtlı olarak şekillendirmeye başlayacaksınız. Her hareket, karar ve düşünce anlam kazanacaktır. Örneğin: Bir yemek blogunu başlatıp günlük beslenme düzeninizi daha sağlıklı beslenme niyetiyle kataloglamaya karar verirseniz, bilinçli olarak daha iyi kararlar alır ve kendinizi sorumlu tutarsınız.

► Blog yazmak sadece hayatınızı değiştirmez; aynı zamanda okuyucularınızın hayatlarını da değiştiriyor. Bloglar ücretsizdir ve internetin genişlemesiyle herkesin erişimine açıktır. Bu, üretken düşüncelerinizi, fikirlerinizi ve tavsiyenizi yayınlayarak bir kamu hizmeti sunduğunuz anlamına gelir.

► Blog yazmak, hangi konu hakkında olursa olsun sizi daha derin bir düşünür haline getirecektir. Kendinizi, fikirlerinizi, farklı felsefelerinizi veya etrafınızdaki dünyayı analiz ederek ve düşüncelerinizi izleyicilerinize iletmenin bir yolunu bularak, şüphesiz daha derin bir düşünür olacaksınız.

► Düşüncelerinizi keşfederken, yeni kavramları araştırırken ve tartışmalarınızı yazılı olarak desteklerken düşünce kaslarınızı esnetiyorsunuz.

► Ayrıca birçok bakış açısını dikkate almanız ve pozisyonunuzda biraz esneklik kazanmanız daha olasıdır. Siz ve geleneksel yazar arasındaki en büyük farklardan biri, yorum bölümünde okuyucularınızla canlı, dinamik bir fikir alışverişi imkanına sahip olmanızdır.

► Blog başlatmak için en iyi nedenlerden biri, bir fark ortaya çıkartmak ve sizin için önemli olan bir konuda bir diyalog başlatmaktır. Sorun temelli bloglar, okuyuculara önemli bilgiler sağlar ve topluluktaki benzer düşünen kişileri birbirine bağlar. Belirli bir konuyla ilgileniyorsanız, bir blog kendinizi ifade etmenin, farkındalık ortaya çıkartmanın ve başkalarını mevzunuza katmanın ideal bir yolu olabilir.
  • Yorum Yok
  • 05-10-2020, 02:02 PM
  • tolga199
[Resim: Blog.jpg]Blog, bir web sitesidir. Ancak, bu yalnızca statik alt sayfalardan ibaret değildir, ayrı ayrı makalelerde farklı konuları ele alan sitelerdir. Blogların bir diğer özelliği de, genellikle içeriğin yazarı olarak sorumlu olan ve çoğunlukla öznel birinci tekil şahıs bakış açısıyla yazılar yazan tek bir yazara sahip olmasıdır. Bloglar, insanların kendi görüşlerini ifade etmek için iyi bir araçtır. İnternetteki bir blog, bir kişinin olabildiği gibi birkaç kişinin düşüncelerini veya bilgisini yazdığı ve başkalarıyla paylaştığı halka açık bir dergi gibidir.

Blog Ne İşe Yarar?

Günümüzde bloglar gelişmiştir ve muazzam bir popülerlik kazanmıştır. Bloglar artık sadece bir günlük değil, kronolojik olarak sıralanan ve yayınlanan içeriğin karakteristik özelliklerine sahiplerdir. Bu nedenle, bir blog da sınırlandırılmış ve içerik nispeten durağan bir web sitesi değil, içerik açısından oldukça sınırsızdır. Blogların bir diğer karakteristik özelliği, kullanıcıların blogcuların kişisel katkıları hakkında yorum yapabilmeleri ve tartışabilmeleridir, bu yüzden bloglar birçok şirket için önemli bir iletişim aracı haline gelmiştir.

► Bloglama her yerde; günümüzde en popüler yazma biçimlerinden biridir. Blog, gazetecilik, pazarlama, işletme, girişimcilik ve ortaya çıkartıcı kendini ifade etme gibi işlevsellikler görür.

► Blog yazmak yazınızı değiştirecektir ve her yazı ile daha iyi bir yazar olacaksınız.

► Blog oluşturma, geliştirmek isteyen yazarlar için idealdir çünkü sürekli olarak yeni yazılar ve makaleler yayınlarken doğal olarak kendinizi geliştireceksiniz.

► Yazma değerli bir beceri olduğundan, daha iyi bir yazar olmak hayatınızın geri kalanında size fayda sağlayacaktır.

► Hayatınızı ve düşüncelerinizi yazmaya ve paylaşmaya başladığınızda, hikayenize katkıda bulunan olayları kasıtlı olarak şekillendirmeye başlayacaksınız. Her hareket, karar ve düşünce anlam kazanacaktır. Örneğin: Bir yemek blogunu başlatıp günlük beslenme düzeninizi daha sağlıklı beslenme niyetiyle kataloglamaya karar verirseniz, bilinçli olarak daha iyi kararlar alır ve kendinizi sorumlu tutarsınız.

► Blog yazmak sadece hayatınızı değiştirmez; aynı zamanda okuyucularınızın hayatlarını da değiştiriyor. Bloglar ücretsizdir ve internetin genişlemesiyle herkesin erişimine açıktır. Bu, üretken düşüncelerinizi, fikirlerinizi ve tavsiyenizi yayınlayarak bir kamu hizmeti sunduğunuz anlamına gelir.

► Blog yazmak, hangi konu hakkında olursa olsun sizi daha derin bir düşünür haline getirecektir. Kendinizi, fikirlerinizi, farklı felsefelerinizi veya etrafınızdaki dünyayı analiz ederek ve düşüncelerinizi izleyicilerinize iletmenin bir yolunu bularak, şüphesiz daha derin bir düşünür olacaksınız.

► Düşüncelerinizi keşfederken, yeni kavramları araştırırken ve tartışmalarınızı yazılı olarak desteklerken düşünce kaslarınızı esnetiyorsunuz.

► Ayrıca birçok bakış açısını dikkate almanız ve pozisyonunuzda biraz esneklik kazanmanız daha olasıdır. Siz ve geleneksel yazar arasındaki en büyük farklardan biri, yorum bölümünde okuyucularınızla canlı, dinamik bir fikir alışverişi imkanına sahip olmanızdır.

► Blog başlatmak için en iyi nedenlerden biri, bir fark ortaya çıkartmak ve sizin için önemli olan bir konuda bir diyalog başlatmaktır. Sorun temelli bloglar, okuyuculara önemli bilgiler sağlar ve topluluktaki benzer düşünen kişileri birbirine bağlar. Belirli bir konuyla ilgileniyorsanız, bir blog kendinizi ifade etmenin, farkındalık ortaya çıkartmanın ve başkalarını mevzunuza katmanın ideal bir yolu olabilir.

VPNFilter malware 500.000'den fazla cihaza bulaştı

[Resim: VPNFilter-malware5b0d148504515.png]

Potansiyel olarak yüksek düzeyde tahrip edici bu kötü amaçlı yazılımın 54 ülkede 500.000'den fazla cihaza bulaştığı tahmin ediliyor. Bu oran yüzbinlerce insanın internetini kesebilecek büyüklükte büyük bir saldırıyı gerçekleştirebilecek kapasitede.

Cisco Systems'ın Talos tehdit istihbarat birimi araştırmacıları, VPNFilter adında yeni bir kötü amaçlı yazılımın keşfedildiğini bildirdiler. Bu kötü amaçlı yazılımın DDoS saldırıları, bilgi silme ve siber casusluk yapabilen bir APT trojan türevi olduğu ve Rusya'nın Ukrayna'ya yapmış olduğu enerji altyapılarını devre dışı bırakmakta kullandığı siber saldırı ile örtüştüğü bildirildi.

Kötü amaçlı yazılımlar cihazları saldırarak saldırganların web sitesi kimlik bilgileri dahil tüm bilgilerini toplayabilir ve endüstriyel kontrol sistemlerinde kullanılan Modbus denetim kontrolü protokollerini izleyebilir.

Bulaştığı aygıtları "tek tek" ya da "toplu olarak" hatta mevcut kodlarını değiştirerek onları yeniden başlatmaya zorlayabilir. Bu saldırı şekli ile bulaştığı aygıtları çalışmaz hale getirebilir. Bulaştığı cihazlardaki izlerini kaldırmak için bu cihazları yanmaya kadar götürebilecek kadar istekli oldukları görünüyor. Saldırganlar dünya çapında bir bölgenin internet erişimini devre dışı bırakacak bir saldırı gerçekleştirebilecek potansiyelde.

Etkilenen ürünler arasında Linksys, MikroTik, NETGEAR ve TP-Link küçük ve ev ofis ağı ekipmanları ve QNAP NAS cihazları bulunmaktadır.

Raporunda birkaç korunma tekniği öneren Talos, "VPNFilter, savunmaya meydan okuyan cihazları hedefleyen geniş, sağlam, son derece yetenekli ve tehlikeli bir tehdittir. Son derece modüler bir çerçeve, saldırganın operasyonel altyapısında hızlı değişikliklere izin veriyor, onların yanlış kullanım hedeflerine, istihbarat koleksiyonuna ve saldırıları yürütmek için bir platform bulmaya çalışıyor."

Juniper Networks'teki Juniper Threat Labs başkanı Mounir Hahad, "Güvenliği ihlal edilen cihaz modelleri listesi büyük ve potansiyel olarak eksik olduğu için, herkesin ev yönlendiricilerini ve NAS cihazlarını bir kez yeniden başlatması önerilir" dedi.
  • Yorum Yok
  • 05-01-2020, 10:36 PM
  • BlogCini
[Resim: VPNFilter-malware5b0d148504515.png]

Potansiyel olarak yüksek düzeyde tahrip edici bu kötü amaçlı yazılımın 54 ülkede 500.000'den fazla cihaza bulaştığı tahmin ediliyor. Bu oran yüzbinlerce insanın internetini kesebilecek büyüklükte büyük bir saldırıyı gerçekleştirebilecek kapasitede.

Cisco Systems'ın Talos tehdit istihbarat birimi araştırmacıları, VPNFilter adında yeni bir kötü amaçlı yazılımın keşfedildiğini bildirdiler. Bu kötü amaçlı yazılımın DDoS saldırıları, bilgi silme ve siber casusluk yapabilen bir APT trojan türevi olduğu ve Rusya'nın Ukrayna'ya yapmış olduğu enerji altyapılarını devre dışı bırakmakta kullandığı siber saldırı ile örtüştüğü bildirildi.

Kötü amaçlı yazılımlar cihazları saldırarak saldırganların web sitesi kimlik bilgileri dahil tüm bilgilerini toplayabilir ve endüstriyel kontrol sistemlerinde kullanılan Modbus denetim kontrolü protokollerini izleyebilir.

Bulaştığı aygıtları "tek tek" ya da "toplu olarak" hatta mevcut kodlarını değiştirerek onları yeniden başlatmaya zorlayabilir. Bu saldırı şekli ile bulaştığı aygıtları çalışmaz hale getirebilir. Bulaştığı cihazlardaki izlerini kaldırmak için bu cihazları yanmaya kadar götürebilecek kadar istekli oldukları görünüyor. Saldırganlar dünya çapında bir bölgenin internet erişimini devre dışı bırakacak bir saldırı gerçekleştirebilecek potansiyelde.

Etkilenen ürünler arasında Linksys, MikroTik, NETGEAR ve TP-Link küçük ve ev ofis ağı ekipmanları ve QNAP NAS cihazları bulunmaktadır.

Raporunda birkaç korunma tekniği öneren Talos, "VPNFilter, savunmaya meydan okuyan cihazları hedefleyen geniş, sağlam, son derece yetenekli ve tehlikeli bir tehdittir. Son derece modüler bir çerçeve, saldırganın operasyonel altyapısında hızlı değişikliklere izin veriyor, onların yanlış kullanım hedeflerine, istihbarat koleksiyonuna ve saldırıları yürütmek için bir platform bulmaya çalışıyor."

Juniper Networks'teki Juniper Threat Labs başkanı Mounir Hahad, "Güvenliği ihlal edilen cihaz modelleri listesi büyük ve potansiyel olarak eksik olduğu için, herkesin ev yönlendiricilerini ve NAS cihazlarını bir kez yeniden başlatması önerilir" dedi.

Güçlü Şifre Nasıl Oluşturulur?

[Resim: guclu-sifre5b0d6545715e0.png]
Tahmin edilmesi ve deneme yanılma metodu ile ele geçirilmesi oldukça zor olan şifrelere güçlü şifre denir.

Hayatımızın her alanında kişisel bilgilerimizi emanet ettiğimiz şifrelerimiz tahmin edilmesi ne kadar zor olursa bilgilerimiz o kadar güvende sayılır. Eğer seçmiş olduğumuz şifreler tahmin edilebilir ya da kırılması kolay olursa kredi kartı bilgilerimiz, sosyal medya hesaplarımız, e-posta ve e-devlet bilgileri gibi hayati önem taşıyan veriler korsanların, hackerların eline geçebilir.

Basit olarak adlandırılan parolalar genellikle ardışık rakam ve harflerden oluşmaktadır. 123456 , ABCDEF, QWERTY bunlara örnek olarak gösterilebilecek şifrelerdir. Tahmin ve kırılması kolay olan bir diğer şifreler ise doğum tarihi, çocuğunuzun adı gibi şifrelerdir. 1453, 1980, ahmet gibi şifreler kırılması kolay olan şifreler kategorisinde yer alabilir.

Güçlü bir şifre oluşturmak için sitemizde yer alan şifre oluşturma aracını kullanabilirsiniz.

Güçlü Şifre Nasıl Olmalıdır?

Oluşturulan bir şifrenin kırılmasının güç olabilmesi için küçük ve BÜYÜK harflerler ile rakamlardan oluşması gerekir. Eğer mümkünse özel karakter içerebilmelidir. Aynı zamanda kullanmış olduğunuz şifreleri belirli aralıklarla değiştirmeniz gerekmektedir. Farklı kurumlarda farklı şifreler kullanmakta size ekstradan güvenlik sağlayacaktır. Şifreleriniz ne kadar uzun ve karmaşık olursa o kadar güvende sayılabilirsiniz.

Kırılması zor olan şifrelere birer örnek;

8$Jhk3u91jn*
hRZ+X!8Dtd8#

2017 Yılında Kullanılan En Kötü Şifreler?

Yapılan araştırmalar sonunda 2017 yılında kullanılan en kötü şifreler;

123456, password, 12345678, qwerty, 12345, 1234567, football, iloveyou
  • Yorum Yok
  • 05-01-2020, 10:33 PM
  • BlogCini
[Resim: guclu-sifre5b0d6545715e0.png]
Tahmin edilmesi ve deneme yanılma metodu ile ele geçirilmesi oldukça zor olan şifrelere güçlü şifre denir.

Hayatımızın her alanında kişisel bilgilerimizi emanet ettiğimiz şifrelerimiz tahmin edilmesi ne kadar zor olursa bilgilerimiz o kadar güvende sayılır. Eğer seçmiş olduğumuz şifreler tahmin edilebilir ya da kırılması kolay olursa kredi kartı bilgilerimiz, sosyal medya hesaplarımız, e-posta ve e-devlet bilgileri gibi hayati önem taşıyan veriler korsanların, hackerların eline geçebilir.

Basit olarak adlandırılan parolalar genellikle ardışık rakam ve harflerden oluşmaktadır. 123456 , ABCDEF, QWERTY bunlara örnek olarak gösterilebilecek şifrelerdir. Tahmin ve kırılması kolay olan bir diğer şifreler ise doğum tarihi, çocuğunuzun adı gibi şifrelerdir. 1453, 1980, ahmet gibi şifreler kırılması kolay olan şifreler kategorisinde yer alabilir.

Güçlü bir şifre oluşturmak için sitemizde yer alan şifre oluşturma aracını kullanabilirsiniz.

Güçlü Şifre Nasıl Olmalıdır?

Oluşturulan bir şifrenin kırılmasının güç olabilmesi için küçük ve BÜYÜK harflerler ile rakamlardan oluşması gerekir. Eğer mümkünse özel karakter içerebilmelidir. Aynı zamanda kullanmış olduğunuz şifreleri belirli aralıklarla değiştirmeniz gerekmektedir. Farklı kurumlarda farklı şifreler kullanmakta size ekstradan güvenlik sağlayacaktır. Şifreleriniz ne kadar uzun ve karmaşık olursa o kadar güvende sayılabilirsiniz.

Kırılması zor olan şifrelere birer örnek;

8$Jhk3u91jn*
hRZ+X!8Dtd8#

2017 Yılında Kullanılan En Kötü Şifreler?

Yapılan araştırmalar sonunda 2017 yılında kullanılan en kötü şifreler;

123456, password, 12345678, qwerty, 12345, 1234567, football, iloveyou

KVKK - Kişisel Verileri Koruma Kurumu Kurul Kararı Resmi Gazetede Yayınlandı

[Resim: kvkk-kisisel-verileri-koruma-kanunu5bdaa0a20ff7a.png]

Kişilerin e-posta adreslerine veya SMS ya da çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları yönlendirilmesi hususundaki ilke kararı resmi gazetede yayımlandı.
İlgili Karar Özeti;
Veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından ilgili kişilerin e-posta adreslerine veya SMS ya da çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları yönlendirilmesinin önüne geçilmesini teminen ilke kararı alınması

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun) hükümlerine aykırı olarak ilgili kişilerin açık rızaları alınmaksızın e-posta adreslerine veya SMS veya çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları geldiği hususunda Kişisel Verileri Koruma Kurumuna (Kurum) intikal eden çok sayıda başvuru ile bu kapsamda yürütülmekte olan incelemeler çerçevesinde ulaşılan tespitler dikkate alınarak;

- İlgili kişilerin rızalarını almadan ve Kanunun 5 inci maddesinde hüküm altına alınan işleme şartlarını sağlamadan, telefon numaralarına SMS göndermek, arama yapmak veya e-posta adreslerine posta göndermek suretiyle reklam içerikli ileti yönlendiren veri sorumluları ile veri sorumluları adına reklam içerikli mesaj/e-posta göndermek veya arama yapmak amacıyla ilgili kişilerin açık rızaları bulunmaksızın bu verileri kullanan veri işleyenlerin söz konusu veri işleme faaliyetlerini Kanunun 15 inci maddesinin (7) numaralı fıkrası uyarınca derhal durdurması gerektiği,

- Kanunun 12 nci maddesi kapsamında veri sorumlusunun kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almak zorunda olduğu ve kişisel verilerin kendi adına başka bir gerçek veya tüzel kişi tarafından işlenmesi hâlinde, anılan tedbirlerin alınması hususunda bu kişilerle birlikte müştereken sorumlu olduğu,

- Belirtilen şekilde söz konusu faaliyetlerde bulunan veri sorumluları hakkında Kanunun 18 inci maddesi hükümleri çerçevesinde işlem tesis edileceği,

- Bahse konu şekilde işlenen kişisel verilerin hukuka aykırı olarak elde edilmiş olabileceği de göz önüne alınarak 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun “Verileri Hukuka Aykırı Olarak Verme veya Ele Geçirme” başlıklı 136 ncı maddesi çerçevesinde ilgili veri sorumluları hakkında gerekli hukuki işlemlerin tesisi için konunun 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 158 inci maddesi uyarınca ihbaren ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına bildirileceği hususlarında kamuoyunun bilgilendirilmesine ve bu İlke Kararının Kurumun internet sitesi ile Resmî Gazete’de yayımlanmasına oy birliği ile karar verilmiştir.
  • Yorum Yok
  • 05-01-2020, 10:28 PM
  • BlogCini
[Resim: kvkk-kisisel-verileri-koruma-kanunu5bdaa0a20ff7a.png]

Kişilerin e-posta adreslerine veya SMS ya da çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları yönlendirilmesi hususundaki ilke kararı resmi gazetede yayımlandı.
İlgili Karar Özeti;
Veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından ilgili kişilerin e-posta adreslerine veya SMS ya da çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları yönlendirilmesinin önüne geçilmesini teminen ilke kararı alınması

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun) hükümlerine aykırı olarak ilgili kişilerin açık rızaları alınmaksızın e-posta adreslerine veya SMS veya çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları geldiği hususunda Kişisel Verileri Koruma Kurumuna (Kurum) intikal eden çok sayıda başvuru ile bu kapsamda yürütülmekte olan incelemeler çerçevesinde ulaşılan tespitler dikkate alınarak;

- İlgili kişilerin rızalarını almadan ve Kanunun 5 inci maddesinde hüküm altına alınan işleme şartlarını sağlamadan, telefon numaralarına SMS göndermek, arama yapmak veya e-posta adreslerine posta göndermek suretiyle reklam içerikli ileti yönlendiren veri sorumluları ile veri sorumluları adına reklam içerikli mesaj/e-posta göndermek veya arama yapmak amacıyla ilgili kişilerin açık rızaları bulunmaksızın bu verileri kullanan veri işleyenlerin söz konusu veri işleme faaliyetlerini Kanunun 15 inci maddesinin (7) numaralı fıkrası uyarınca derhal durdurması gerektiği,

- Kanunun 12 nci maddesi kapsamında veri sorumlusunun kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek ve kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almak zorunda olduğu ve kişisel verilerin kendi adına başka bir gerçek veya tüzel kişi tarafından işlenmesi hâlinde, anılan tedbirlerin alınması hususunda bu kişilerle birlikte müştereken sorumlu olduğu,

- Belirtilen şekilde söz konusu faaliyetlerde bulunan veri sorumluları hakkında Kanunun 18 inci maddesi hükümleri çerçevesinde işlem tesis edileceği,

- Bahse konu şekilde işlenen kişisel verilerin hukuka aykırı olarak elde edilmiş olabileceği de göz önüne alınarak 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun “Verileri Hukuka Aykırı Olarak Verme veya Ele Geçirme” başlıklı 136 ncı maddesi çerçevesinde ilgili veri sorumluları hakkında gerekli hukuki işlemlerin tesisi için konunun 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 158 inci maddesi uyarınca ihbaren ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına bildirileceği hususlarında kamuoyunun bilgilendirilmesine ve bu İlke Kararının Kurumun internet sitesi ile Resmî Gazete’de yayımlanmasına oy birliği ile karar verilmiştir.
TÜM GENEL SORUNLAR İÇİN : genel@googlefanforum.com - BAN SORUNLARI İÇİN : ban@googlefanforum.com - REKLAM VERMEK İÇİN : reklam@googlefanforum.com